2015. március 5., csütörtök

Élet a géllakk nélkül – az eddigi tapasztalataim

A lenövesztés kezdetén, a körömágybőr közeli csillámmal
Hogy milyen az élet géllakk nélkül? Nos, ha röviden kell összefoglalnom, azt mondom, nagyon jó. Ennél viszont bizonyosan többre kíváncsiak azok, akik a saját műkörmük/zseléjük/géllakkjuk eltávolításán/lenövesztésén gondolkodnak, így arra gondoltam, összefoglalom, hogyan is történt nálam ez a folyamat, és miket tapasztaltam a most már hónapok óta tartó, teljes géllaktalanság során.

Az első és legfontosabb dolog az, hogy nem álltam neki reszelgetni, hanem csakis a lenövesztés jöhetett szóba, egyrészt hogy ne sérüljön a géllakk alatti köröm sem, másrészt pedig az utána következő, már teljes mértékben géllaktalan része sem. Így hát csakis a hosszából reszeltem lejjebb mindig, amíg el nem tűnt a zselé, és már csak a saját körmöm maradt. Ehhez persze az is szükséges volt, hogy ne legyen nagy a szintkülönbség a körmöm és a zselé között, ami sokak esetében nincs meg, hiszen sokszor látni indokolatlanul vastag zseléréteget a körömágy mentén is.




Emellett csillámos lakkal trükközgettem is, hogy a lakkozáson ne látszódjék a folyamat: fázistól függően vagy a körömvégekhez pacsmagoltam csillogós lakkot, vagy a körömágyhoz közel, és így nem volt feltűnő a dolog. Ezenkívül nagy segítségemre voltak még a holografikus lakkok, a nyomdaminták és a különleges felületű lakkok is, amelyek mind-mind elterelték a figyelmet a szintkülönbségről, és lakkozható maradt a körmöm általuk. (Ilyen manikűrökre láthattok példákat a bejegyzést színesítő, az Instagramról áthozott képeken.)

Érdekes egyébként, hogy a közvetlenül a zselé után lévő, az odafigyelést igénylő ápolás előtti körömrész szemmel láthatólag vékonyabb volt annál a résznél, amely már megkapta a szükséges táplálást. Nemcsak a géllakkot követő, látható és kitapintható bemélyedés árulta el ezt, hanem az is, hogy a már géllakktalan rész szélesebbnek is látszott a még géllakkal fedett résznél. 

És itt jön a lényeg, az általam már sokat emlegetett dolog, amelynek mindez köszönhető volt:
Eleni Módszere.

Igen, csupa nagy kezdőbetűvel, mert ezt be kellene jegyeztetni, szabadalmaztatni, és mindenkinek betűre pontosan követnie kellene, mert bizony használ, és nem győzöm elégszer megköszönni neki, hogy írt róla. Már a lenövesztés folyamán nagyon rendesen alkalmaztam, és ezáltal megerősödött a saját körmöm, és szerencsére még ha meg is hajlik valamennyire pl. takarítás során, a táplálásnak köszönhetően nem szakad be, és nem lesz baja. Számomra is hihetetlen, hogy szokatlanul hosszú már a körmöm, mégsem sérülékeny, de tény, hogy nagyon felszabadító és kellemes érzés, sőt, szinte már büszkeséggel tölt el, annyira nagy a változás. Ennek titka pedig nem csupán az Eveline 8w1 nevű csodalakkja, hiszen az csak a kezelés egyik része, hanem a rendszeresen és alaposan alkalmazott természetes olajok is.

Nagy kedvencem az Aromax körömápoló olaja, amelyet DM-ben is megvásárolhattok 1100 Ft körüli áron, valamint a szintén Aromax argánolaj, amely a körmöm mellett az arc- és kézápolásban is jó barátom lett. Emellett persze a sima olívaolaj is jó, hiszen Eleni is ezt használja, csak lusta voltam azzal szöszölni, most viszont kaptam tőle pumpás üvegbe töltötten, így már ezt is bőszen kenegetem. Hogy hogyan? Lakkozások között hagyok egy-egy napot, amely során többször is bekenem a köröm teljes hosszát és a körömágybőrt, és bele is masszírozom az olajat. Lakkozott köröm esetén a körömágy mentén járok el ugyanígy, és valószínűleg az olajok általi táplálás és a masszírozás együttesen van áldásos hatással a körmeim állapotára, hiszen mind a már megszületett köröm, mind a még most kialakuló rész megkapja a szükséges pluszt, na meg serkenti is a kritikus helyek vérkeringését a masszázs. Az Eveline pedig alaplakként szolgál a lakkozások alatt, de persze emellett más alap- és fedőlakkokat is bőszen tesztelek.



Képekkel ugyan nem tudok szolgálni a csupasz körmeimről, de megpróbálom szövegesen átadni a változás lényegét:


Majdnem vége: kiszúrható a géllakkos, keskeny rész
Megelőző állapot: könnyen meghajló, gyenge köröm, amely könnyen és sokszor beszakadt hús felett, így szinte mindig tövig kellett reszelnem mindet az egy-két ujjon bekövetkezett baj miatt. Emellett keresztben rendkívül bordás volt, ezért többen is vitaminszedést javasoltak rá, ami azonban semmit sem használt. Emellett több körmöm is lemezesen szétvált a végeken, ami miatt szintén többször előfordult tövig reszelés.


A lenövesztés végén, a vékonyabb részt elfedő csillámmal
Jelenlegi állapot: nem hajlik vissza még a felázott köröm sem, nem szakad be, rendkívül erős, sőt a reszelésnél látszik, mennyivel vastagabb, mint valaha volt. Kilakkozva, alap- és fedőlakkal szinte az annak idején a géllakkal elért vastagságot kapom. A keresztirányú bordázottság minimális mértékben van jelen, és már egyetlen sima, nem kitöltő típusú alaplakkréteggel is elkendőzhető.

A tanulság pedig számomra az, hogy bár nem gondolnánk, a körmünk is ugyanúgy ápolásra, hidratálásra szorul, mint akár a bőrünk, akár a hajunk, és egy kis odafigyeléssel és a napi rutinunkba való szertartásos olajhasználattal jelentős változást tapasztalhatunk az állapotában. Kicsit nehezebb azoknak a dolga, akik egész nap tevékenyen dolgoznak, járkálnak, és nem számítógép mellett töltik a munkanapjaikat, de talán a reggeli/esti szokásos hír-/blogolvasás vagy Youtube-videózás során számukra sem lehetetlen: a kis üvegcsék a számítógép mellett várnak a sorukra, az egér közelében, így amikor úgy érzem, útban vannak, eszembe juttatják, hogy aznap még nem kentem be velük a körmeimet. :-)

Eleni módszerét itt találod:
http://azrail5.blogspot.hu/2014/07/koromapolasi-rutinom.html

Ti hogyan ápoljátok a körmeiteket?

29 megjegyzés:

  1. Mennyire aranyos vagy ❤ Annyira Örülök hogy bevált, nagyon izgultam mikor belefogtál :)
    Amúgy barackmag olajat is használtam egy idő után, mikor Megkaptam az Olivia Natural csomagom, de az olíva sose maradhat el nálam. Közel két hétig nem festettem a körmöm, ma tudtam formára reszelni a letört galádot :D két héten belül,és csak egy Eveline kúrát csináltam végig.:) amúgy az sem baj ha szüneteltetjük, mármint ezt nem Neked szántam:D
    Szóval köszönöm:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Barackmagolajjal kezdtem annak idején, csak az nagy üveges, és a kényelmesebben kezelhető olajokra váltottam inkább. :-)

      A körmeiddel kapcsolatban egyébként továbbra is úgy érzem, hogy lakkozhattad volna „röviden” is, mert Neked még úgy is hosszúkásak! A kúrát pedig soha nem fogom abbahagyni, mert félnék, mi történik a végre szupererős körmeimmel :-D

      Törlés
  2. Sokkal szebb így a körmöd. :-) Nincs körömàpolàsi rutinom. :-D A körmeim erösek ès gyorsan nönek. Csak a börömre kenek kòkuszolajat, ìgy nem szàrad ki ès nem repedezik be. :-) Hasznos bejegyzès volt, köszi. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, bár hozzá kellett szoknom, hogy szélesebbnek látszódnak így :-) Szerencsés vagy a körmöddel, ahogyan a hajaddal is, úgy látszik, ezek együtt járnak, hiszen nekem a hajam sem egy szerencsés eset, de legalább a körmeimen tudtam segíteni :-) Örülök, hogy hasznosnak találtad a bejegyzést :-)

      Törlés
  3. Amióta említetted az egyik videódban az Evelin 8in1-et - és talán akkor a videó alatt be is linkelted Eleni bejegyzését - azóta én is berendeltem, és tényleg szuper. Én olajként egy Müllerben kapható málnás olajkeveréket használok, amit nagyon szeretek. :) Egyébként nektek nem volt olyan tapasztalatotok (Katy neked és Eleninek), hogy fájt volna a körmötök az Evelin kúra alatt?
    Mindkettőtöknek hálás köszönetem a tippekért!!! Imádom az "új" körmeim! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyszer fordult elő, de akkor sérült volt a körmöm valószínűleg. Mert ha sebes a körömágyam és jut oda a bénázásom miatt a lakkból is, akkor is marja...égeti.
      Szerintem túlpolíroztam mikor a körmöm is fájt.. Pár napig pihentettem aztán már nem volt baj, de közel két év alatt egyszer tapasztaltam, szóval Elvileg nem általános jelenség. De a fájdalom mellé társul más tünet?

      Törlés
    2. Kétszer-háromszor fordult elő a 3x4 napos kúra alatt, és gyanítom azért, mert nem vártam 24 órát a két réteg között. Nincsen más tünet, csak a felkenés után egy fél órával egy-két körmömön (ahova vastagabb réteg került?) éreztem ezt a kellemetlen fájdalmat igazából az ujjbegyemben. Én úgy képzelem, attól lehetett, hogy ahogy a köröm "keményedett", húzta a körömágyat... vagy nem tudom, passz.

      Törlés
    3. Nálam szerencsére semmi ilyen nem merült fel, de semmilyen mechanikai behatás (polírozás vagy ilyesmi) nem éri a körmeimet, és felázás esetén is azonnal kapják az olajat, hogy helyreálljon a rend, és ne száradjanak ki (pl. fürdés és takarítás után).

      Amúgy pedig nagyon szívesen a tippeket, bár elsősorban Eleninek jár a köszönet, és örülök, hogy Neked is szuper új körmeid lettek :-)

      Törlés
  4. Az én körmeim is borzasztóak voltak, s nekem is az Evelin 8 az 1-ben volt a "csodaszer". Most a gyémántos változatot használom, időnként kúraszerűen, illetve lakkozásnál sokszor ezt használom alaplakknak. Mind a kettő nagyon szuper, nekem a körömápoló olaj nélkül is működik, s most elértem, hogy már harmadszor voltam kénytelen levágni a körmeimet, mert a hossza zavart a munkában. Eddig meg sem tudott nőni rendesen, mivel letört, lemezesen levált stb.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy Neked is segített ez a csodaszer, és hát nekem is eléggé új élmény, hogy azért reszelem le, mert már zavar a hossza, nem pedig azért, mert letört... Az olajakat egyébként a körömágybőrre s kézfejre is nagyon tudom ajánlani, nekem pl. csak ezek segítenek a takarítás közben kiszáradt kezeimen :-)

      Törlés
  5. Hű nagyon irigyellek! :)
    Én most picit szenvedek a lenövesztéssel: a bal kezemen szép a köröm, de a jobb kezemen nem annyira, mivel gyengék és be-be szakadoznak. Heteken belül teljesen lenő a géllakk, most erősítem minden nap és bízom benne, hogy hamarosan helyrerázódik.
    Már épp gondolkodtam, hogy mit csináljak velük, ha mégsem erősödnek meg, de most nagyobb kedvvel olajozom a körmeim - már a bejegyzés közepén nyúltam az olajért :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, hát nagyon remélem, hogy Neked is segítenek majd az olajok, és hogy sikerül megtartanod az olajozási kedvedet :-) Tegnap egyébként totálisan lehajlott az egyik, amikor a kulcsomat kerestem a táskámban, és meg is ijedtem, de szerencsére nem történt baj, és ennek szerintem kifejezetten a hidratáltság az oka, amit olajjal értem el :-)

      Törlés
    2. Az olajozási kedvem megmaradt! :) Azóta is kenem a körmeimet, nem tudom, hogy képzelődöm-e, de mintha jobb formában lennének a körmeim! A bal kezemen szép a köröm, a jobb kezemen még rövidebbek, de mintha erősödnének azok is. Talán az egy hetes lakkozási szünetnek köszönhető, mert munka közben is beolajoztam egyszer-kétszer őket.
      Úgyhogy most biztosan nem fogom abbahagyni, olyan szép körmökre hajtok, mint Elenié! :D

      Törlés
  6. Nekem az Eleni által is említett Rimmel Rescue Me lakk segített a körömerősítésben. Bár már jóideje alapként használom, alig fogyott belőle. Viszont az utóbbi időben azt vettem észre, hogy olyan, mintha "megecetesedett" volna. Az Evelin 8in1-ról sok jót olvastam, lehet, hogy kipróbálom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az Eveline-t csak ajánlani tudom, tényleg egy csodalakk, bár amikor megfigyelem, mennyi olajat szívnak be a körmeim, mindig meggyőződöm arról, hogy nekik is nagy szerepük van a változásban :-)

      Törlés
  7. Nagyon ötletes a lenövesztő technikád, ügyes trükköket vetettél be! :) Szerintem sokan azért óvakodnak a lenövesztéstől, mert a köztes állapotot nem tudják kezelni. Nagyon fontos hogy a köröm néha levegőhöz jusson, a természetes körmök híve vagyok, még akkor is ha picike. Én elhatároztam januárban hogy a szülinapomig (április) nem lakkozom a körmeimet, csak mindenféle jótékony olajokkal kenegetem, de csúfos kudarcot vallottam két hét után. :) Az ápolást persze bőszen elvégzem minden nap, csak általában lakk van a körmeimen, hétvégére viszont csupaszon szoktam hagyni pihentetés és levegőztetés gyanánt. De most hogy ezt leírtam lelkifurkám lett az elbukott projekt miatt, lehet belecsapok a lecsóba és mégis erőt veszek magamon.... Szuper bejegyzés volt, köszönöm! :) Virág

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálam az volt a baj, hogy a legkisebb fehér rész is sokszor bőr felett szakadt be, tehát nem csak akkor érte baj, ha a mások által már hosszúnak titulált állapotú volt, hanem mindig teljesen tövig kellett reszelnem, és formázásra sem volt esélyem. Így aztán nagy barátom volt a zselé és a géllakk, és ezekkel sem volt őrült hosszú sosem, mert azt szerintem már el sem tudnám viselni :-D

      Szorítok, hogy meg tudd tartani a fogadalmadat, ha úgy határozol, hogy csupasz körmökkel várod az áprilist, de a lakkozott köröm is hálás érte, ha a körömágynál lelkesen ápolgatod :-)

      Törlés
  8. Én is az Evelin 8in1 erősítőt használom. Először végigcsináltam egy kúrát, azóta pedig alaplakként használom. Körömágy ápolására a Coconut Oil argánolajos ajakápolóját használom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is kúrával kezdtem annak idején, amikor amúgy is rövid volt a körmöm a hegedülés miatt, és jól is néztek ki a körmeim ezzel a kis szerény színnel :-) Néha nekem is kókuszolaj kerül a körömágybőrömre, és nem tudok betelni az illatával *.*

      Törlés
  9. Na jó, megyek és megveszem azt az Evelin lakkot :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne felejts el mellé beszerezni valamilyen természetes olajat is :-)

      Törlés
  10. Nagyon szép :) Nem látszika lenövés és az első csillámos csoda *-* uhh

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Az első manikűrnek nagy sikere volt annak idején is, és én is szerettem viselni, igazi jeges lakkozás volt :-)

      Törlés
  11. Megvettem én is az Eveline-t, de eddig még a berepedezett körmömön nem bírt segíteni, pedig arra a két körmömre két rétegben szoktam felkenni. Ha levágom, újra behasad, volt, hogy lepolíroztam, úgy is. Nekem nem égeti a körmömet.
    Kézkrémet szoktam még dögivel használni meg olajat, a stiftes S-he olajat vettem meg.
    Szépek a körmeid és a manikűrök is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Őszintén szólva a polírozástól mindig is féltem, és nem is akartam alkalmazni, mert úgy érzek vele kapcsolatban, hogy még tovább vékonyítaná a vékony körmöt.

      Sajnálom, hogy Neked nem tudott segíteni ez a lakk, esetleg az olaj lehet a gyanús, hogy vajon miből van. Nem ismerem, de előfordulhat, hogy jobban beválna helyette a teljesen természetes és könnyen elérhető olívaolaj, esetleg próbáld meg leváltani arra :-)

      Törlés
    2. Igazából nem az egész körmöt políroztam le, csak a lemezesen berepedt réteget csiszoltam hozzá az ép részhez. De már nem teszem, inkább megy a két réteg Eveline és bízom a csodában. Még a Moyra kalciumos ecsetelőjét is szoktam használni. Olajat csak a bőr részre kenek, bár igazad van, lehetne a körömre is kenni olívát.

      Törlés
    3. Szerintem mindenképp kend mindenhova, és masszírozd be alaposan, mert megdöbbentő, mennyi olajat beszív a köröm is. Úgy pedig hidratáltabb lesz, ergo meghajlás esetén sem szakad be, hanem rugalmasabb, így megelőzhető a baj. Nekem is volt lemezesre törő körmöm is, és mára az a probléma is megszűnt ezzel a módszerrel :-)

      Törlés
  12. Én amikor megszabadultam a géllaktól nem voltam ilyen kedves a körmeimmel... :/ Szinte szó szerint feltéptem a géllak réteget... Nem volt túl jó ötlet. Kellett pár hónap mire rendbe jöttek és megerősödtek...
    Körömlakk nélkül kellett fotózni a kezemet egy projekt kapcsán, és amikor lemostam a géllakról a színes körömlakkot gusztustalan sárga volt a géllak, pedig kb 2 nappal azelőtt készítettem frissen, de sikerült pont olyan lakkot kennem rá, ami befogta. :/ Nem tudtam mit kezdeni vele gyorsan, mint hogy lereszeltem... Nem volt kellemes élmény. :/ Azután nem is került vissza rá a géllak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Te jószagú, ez nagyon kegyetlenül hangzik! Ha elég erősek a körmeid, akkor szerintem nem érdemes géllakkozni, viszont fontos lehet megtalálni a jó alaplakkot, amellyel tartósak a körömlakkok. Remélem, azóta már kiheverték a körmeid ezt az élményt :-)

      Törlés

Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzésemet. Ha további kérdéseid adódnának, állok rendelkezésedre, csupán arra kérlek, hogy kulturált módon formálj véleményt.