2012. január 29., vasárnap

Coastal Scents - 88 Original Palette - képek, színminták és vélemény

Már nagyon sok tesztet és véleményt elolvastam és megnéztem, mire múlt nyáron megvásároltam magamnak ezt a palettát. Az akkor felfedezett Make Up Plaza oldaláról (http://www.makeuplaza.com/hu/) rendeltem meg, és pár nap múlva már nálam is volt. Többféle szállítási és fizetési mód áll rendelkezésre, én legjobban előre utalni szeretek, mert így gyakorlatilag a jóváírás utáni napon már nálam vannak a sminktermékek. A paletta biztonságos csomagolásban érkezett, és bár akkori képeim nincsenek, elmondhatom, hogy semmi probléma nem volt soha egyik rendelésemmel sem.


A paletta belsejében tükör és két kétvégű, szivacsos applikátor is található, de azokkal én amúgy sem tudok ügyesen dolgozni, így csak egyszer használtam őket utazáskor, végszükség esetén. A színek ránézésre nagyon tetszettek, de vártam azt a színhatást, amit mindenhol olyan lelkesen fejtegetnek a rajongói. Sokáig azt hittem, nem is igaz az egész, mert bár a videókban látható volt, mennyire jól lehet dolgozni a színekkel, nálam valahogy mégsem úgy működött a dolog, hiába használtam hozzá primert a szemhéjamon. Azóta persze már tudom, mennyire sok múlik az eszközökön, különösen persze az ecseteken. Ahogy Wayne Goss mondja egyik videójában (gossmakeupartist - brush cleaning), többre megy az ember rossz sminktermékekkel és jó ecsetekkel, mint jó sminktermékekkel és rossz ecsetekkel. Tehát a paletta igenis jól működik, csak a megfelelő ecsetek szükségesek hozzá. Karácsonyra kaptam meg a Coastal Scents 22 darabos ecsetkészletét, amelyről majd külön posztot írok, elöljáróban viszont kijelenthetem: kitűnő készlet, és öröm vele a sminkelés.


88 Original - természetes fényben

Így néz ki a palettám félévnyi használat után. Sajnos több színbe is belenyúltam a védőfóliával, de egyébként teljesen rendben van minden. A színek között felhalmozódó port egyszerűen az ujjam végigsimításával szoktam eltávolítani, egyébként egy kosárban tárolom állítva a többi 88-as palettámmal együtt.

88 Original - vakuval

88 Original - napfényben

A paletta lényege, hogy alapdarabot jelent, amely viszonylag kis befektetéssel számtalan lehetőséget biztosít a kísérletező kedvű sminkmániásoknak. Ez valóban igaz is rá, egyetlen problémám csak az, hogy nem csoportosították külön szekcióba a matt és a fényes színeket – ez egyébként ennél a palettánál még kevésbé problémás, mint a különböző mértékben csillogó, illetve fényes színeket tartalmazó Shimmer és Metal Mania paletta esetében, de erről majd külön posztokban írok még részletesebben.

Sok helyen lehet a színek krétás jellegéről olvasni, ám én ezt nem tartom hibának, inkább csak egy tényezőnek, amelyet ha megszoktunk, már nem zavaró. Ecsettel és megfelelő primerrel dolgozva pedig csodás eredményt lehet elérni. A matt színek barna és szürke szekciója a hétköznapi sminkhez ideális, a színes és fényes színek pedig hétvégén és lazítós napokon, na meg természesen buliban tehetnek jó szolgálatot. Tanúsíthatom, hogy két héten át csak ezt a palettát használva is változatos sminkeket tudtam készíteni, igazi alapdarab, amely megéri az árát.

A színek napfényben

A színpróbák nem adják vissza a benne rejlő lehetőségeket - párosával próbáltam ki hasonló színű, matt és fényes színeket, de sokkal intenzívebb az eredmény szemhéjon használva. Azért remélem, a kép érzékelteti a változatosságot, amit ez a paletta nyújt.
(Hamarosan készítek képeket ezzel a termékkel készült sminkekről, és közzéteszem őket egy újabb bejegyzésben.)

Részlet napfényben – 1.

Részlet napfényben – 2.

Jól látható, hogy bár kifejezetten sokszor használom a palettát, és nyaraláskor két héten át csak ezzel sminkeltem, nem sok hiányzik a színekből. Bár kicsinek tűnnek az egyes festékek, domborúak és mélyek, a MUP honlapja szerint a jobb szállíthatóság érdekében. Nálam szállítás során valóban nem lett baja, és érzésem szerint évekbe telik majd, mire elérem majd bármelyik szín alját.

Összegzés:

A paletta pigmentáltsága sokak által vitatott mértékű, ám ez a tapasztalatok alapján megfelelő primer és ecsetek használata esetén nem jelent problémát. Rengeteg színt tartalmaz, így rengeteg lehetőséget biztosít, matt és fényes színek vegyesen vannak benne, az ár-érték arány kitűnő. Magyarországon is kapható, és bár a gyártó cég honlapján olcsóbb, a szállítási díj jelentős, így csak sok termék vásárlása esetén éri meg tőlük rendelni.

Csak ajánlani tudom.

Update:
Legutóbbi rendelésemmel együtt egy nyilatkozatot is küldött a Coastal Scents, miszerint termékeik a megengedett legnagyobb mennyiségnél jóval kisebb mértékben tartalmaznak parabéneket, így a termékek használata maximálisan biztonságos.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzésemet. Ha további kérdéseid adódnának, állok rendelkezésedre, csupán arra kérlek, hogy kulturált módon formálj véleményt.