2014. március 5., szerda

Gyertyateszt – Yankee Candle Red Berry & Cedar


A mai gyertyateszt beelőz jó pár másikat, ugyanis kifutó termék lévén sajnos már csak a közepes üveggyertya kapható belőle. Pedig higgyétek el, valami isteni az illata. Úgy tűnik, valami átok ül rajtam, ugyanis számos kedvenc illatom szűnt már meg, és most is megszűnik két másik a kedvenc, a Camomile Tea, amelyről itt írtam, és a River Valley, amely néhány hete lépett a kedvenceim sorába.

A mai tesztalany a Red Berry & Cedar, amely gyönyörű mélybordó színű, és az ünnepekhez passzoló illata van.



Ez az első nagyméretű üveggyertyám tőlük, ezért némi rajongásba hajló beszámoló következik. Először is ott a teteje, amelyen szerepel a márkanév:

Lámpafény

Vaku

Aztán ott a csodás viasz az olaj- és levegőbuborékokkal:

Lámpafény

Vaku

A kanóc nem igényelt vágást, mert így is kellően rövid volt, így szép, csak enyhén villódzó lánggal égett (tervben van egy korona beszerzése, amely kiküszöböli a villódzást okozó légáramlást):

Lámpafény

Vaku

Sötétség

Az első alkalommal hagyni kell 4-6 órán át égni, hogy szépen megolvadjon a viasz a gyertya tetején, mert különben nem ég maradéktalanul, és az oldalán maradhat viasz, vagy akár konkrét alagutat vághat az égetés a gyertyába lefelé, ezért minden alkalommal érdemes hagyni, amíg ki nem alakul a lent látható állapot:



Az illat maga pedig egy álom: olyan, mintha a TBS vörösáfonyás tusfürdőjének savanykás jegyei keverednének füstös-fás jegyekkel. 
Az illatgyertya.hu szerint:
Köszöntse az ünnepeket a fanyar ribizli és élénk cédrusfa kellemes keverékével.

Már csak a közepes gyertya kapható itt 3594 Ft-os áron, amely ahhoz képest, hogy a nagyméretű 4314 Ft-os áron lett az enyém, nem annyira olcsó, de még így is sokkal jobb áron juthatunk hozzá, mint akár a hónap illataihoz, amelyekből ez a méret 4493 Ft.

Ti használtok YC gyertyákat? Ismeritek ezt az illatot?

8 megjegyzés:

  1. Ismerem ezt az illatot, de nekem ez túl karácsonyi, már nem égetnék ilyet.
    Ugye, hogy azért van különbség a mintagyertya és a rendes gyertya között? ;)
    A River Valley nekem is kedvenc illat lett. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Számomra szerencsére egyáltalán nem karácsonyi, csak téli illat, így tökéletes még most is, bár nem is volt igazi tél... A különbség tényét pedig csak akkor merem majd kijelenteni, ha lesz olyan illat, amelyiket mindkét verzióban teszteltem, mert még mindig ott a két kiemelkedő illatgyertya, amelyek illatoztak annyira, mint ez az óriás, és hallottam már gyengén illatozó nagy gyertyáról is, úgyhogy a kísérletek még folyamatban vannak :-) A River Valley pedig eszméletlen kellemes, kedves kis illat, szerintem jó barátok leszünk tavasszal :-)

      Törlés
  2. Ma megvettem életem elsőt YC tart-ját! :D Sajna üvegből csak a legnagyobb volt, az meg azért drága, így maradtam a tart-nál, de jó lesz ez a márka tesztjéhez :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hű, éljen, éljen! És melyik illatra esett a választásod? Várom ám, hogy beszámolj az első élményről :-)

      Törlés
    2. Lovely Kiku és nagyon tetszik az illata így a fólián keresztül! :) Okés, akkor majd írok róla egyet! :)

      Törlés
  3. Hamarosan én is kipróbálom a YC-t, megkaptam rá férjuramtól az engedélyt :P Én valami tavaszias, meg bogyós gyümis illatot fogok választani :)

    VálaszTörlés
  4. Hogy minek a pontos mása??? Ne hozz rám szívbajt azzal, hogy kifutó illatoknál ilyeneket írsz!!! Ha mégis, kötelező lesz Neked felkutatnod a méltó illat-utódját a jelenlegi kínálatban! :DDD
    Pusza: Reni

    VálaszTörlés

Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzésemet. Ha további kérdéseid adódnának, állok rendelkezésedre, csupán arra kérlek, hogy kulturált módon formálj véleményt.